جستجو
Close this search box.

صندوق مکانیزه فروش

صندوق مکانیزه فروش (صندوق فروشگاهی) با هدف سرعت بخشیدن به سرعت فروش و ایجاد شفافیت در بازارهای مالی توسعه داده شده است. گروه نرم افزاری محک نیز با ورود به این عرصه تلاش کرده تا سهم خود را در رسیدن به این اهداف انجام دهد.

صندوق مکانیزه فروش

صندوق مکانیزه فروش چیست؟
صندوق مکانیزه فروش (صندوق فروشگاهی) یک سامانه الکترونیکی است که وظیفه ثبت خرید، محاسبه خودکار هزینه، صدور فیش و کسر کالا از موجودی انبار را بر عهده دارد. تمام این مراحل به صورت هم‌زمان و در هنگام خرید مشتری اتفاق می‌افتد. این سامانه به صورت یک رایانه رومیزی با سطح لمسی بر روی پیشخوان فروشنده قرار گرفته و فروشندگان با استفاده از منوهای این نرم افزار از امکانات مختلف آن بهره می‌برند. صندوق مکانیزه فروش محک با فراهم آوردن امکانات گوناگون برای انواع فروشگاه‌ها، تمام نیازهای اصناف مختلف را برطرف می‌کند.
چرا به صندوق مکانیزه فروش نیاز داریم؟
استفاده از صندوق مکانیزه فروش (صندوق فروشگاهی) علاوه بر انجام عملیات‌های فروش به صورت هم زمان و تسریع این فرایند، از نظر قانونی نیز الزامی است. وزارت محترم اقتصاد و دارایی استفاده از صندوق مکانیزه یا نرم افزار فروشگاهی را به منظور شفافیت در معاملات و اخذ مالیات به صورت عادلانه الزامی کرده است.
چه مشاغلی ملزم به استفاده از صندوق مکانیزه فروش هستند؟
سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر، فروشندگان آهن آلات، فروشندگان لوازم صوتی و تصویری، فروشندگان انواع رایانه و قطعات سخت افزاری، فروشندگان ماشین های اداری و لوازم و قطعات تجهیزات مربوط به آن‌ها، فروشندگان لوازم خانگی، هتل ها و هتل آپارتمان‌ها بخشی از اصنافی هستند که ملزم به استفاده از صندوق مکانیزه فروش (صندوق فروشگاهی) هستند. لیست کامل اصناف را در پایین همین صفحه ببینید.
عواقب عدم معرفی این سامانه چیست؟
طبق قانون مودیان مالیاتی که در سامانه مودیان ثبت نام نکرده و یا از صندوق فروشگاهی استفاده نمی‌کنند، معادل ده درصد کل فروش انجام شده و یا مبلغ دو میلیون تومان (هر کدام که بیشتر باشد) جریمه شده و از معافیت‌های مالیاتی، نرخ صفر و مشوق‌های موضوع قانون مالیات‌های مستقیم در همان سال مالی محروم خواهند شد.

لیست اصناف

دریافت آنلاین فاکتور(لیست قیمت)

مراحل تهیه و ارائه صندوق مکانیزه فروش

(1) دریافت فاکتور و تائید

جهت دریافت فاکتور و تائیده اداره دارایی کلیک کنید

(2) مهرزدن توسط اتحادیه

فاکتور بعد از تکمیل باید توسط اتحادیه مهر زده شود

(3) ثبت در سامانه مالیات

مرحله بعد ثبت در سامانه الکترونیکی اداره مالیات می باشد.

(۴) تحویل فاکتورو تائیده

مرحله پایانی تحویل فاکتورو تائیده به ممیزمالیاتی می باشد.

جهت مشاهده دمو نرم افزارحسابداری محک و مشاوره رایگان

لطفا فرم زیر را تکمیل کنید.

صندوق فروشگاهی یک سیستم رایانه‌ای متشکل از یک یا چند نرم افزار و چندین سخت افزار متصل به هم است که به منظور ثبت، کنترل و مدیریت امور حسابداری و … در یک فروشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این صندوق‌ها مزایا زیادی برای کسب و کارها به همراه دارند در ادامه به بررسی مهم‌ترین مزیت‌های صندوق فروشگاهی می‌پردازیم.

افزایش سرعت در فروش

یکی از مزیت‌ها و ویژگی‌های صندوق فروشگاهی، افزایش سرعت فروش محصولات در یک فروشگاه است. تصور کنید که مدیر یک فروشگاه هستید که مشتریان زیادی دارید در این حالت چنانچه سازوکار مناسبی برای مدیریت مشتریان و تسویه سریع آن‌ها نداشته باشید به مرور زمان با نارضایتی مشتریان مواجه خواهید بود. صندوق فروشگاهی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا سرعت فروش را در فروشگاه خود افزایش داده و رضایت مشتریان را جلب کنید.

کاهش خطا در محاسبات

افزایش دقت در ثبت اطلاعات و کاهش خطا در محاسبات از جمله مزیت‌هایی است که می‌توان برای صندوق فروشگاهی نام برد. محاسبه و مدیریت فروش محصولات یک فروشگاه به صورتی دستی فرایند سخت و پیچیده است که احتمال خطا و اشتباه دارد. صندوق فروشگاهی ضمن مدیریت دقیق این امور، محاسبات شما را با سرعت و دقت بسیار بالایی انجام می‌دهد و از بروز هرگونه خطا انسانی جلوگیری می‌کند.

ارائه فاکتور خرید به مشتری

ارائه فاکتور خرید به مشتری یکی از امکانات ویژه در صندوق‌های فروشگاهی است. در حالت عادی امکان ارائه فاکتور خرید برای مشتریان با چالش‌های زیادی همراه است؛ اما با صندوق فروشگاهی این کار به مراتب بسیار راحت‌تر و سریع‌تر است. شما با خرید صندوق فروشگاهی قادر خواهید بود فاکتورهای فروش حرفه‌ای با جزئیات کامل فروش را هنگام خرید محصولات به مشتریان ارائه دهید.

ثبت اطلاعات دقیق محصولات

صندوق‌های فروشگاهی این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید اطلاعات تمامی محصولات خود اعم از قیمت، وزن، برند و… را در سیستم ثبت کنید و کنترل دقیقی بر تمام محصولات و جزئیاتشان داشته باشید. همچنین با اتصال صندوق فروشگاهی به دستگاه کارتخوان و بارکدخوان خواهید توانست سرعت فروش محصولات را افزایش داده و از بروز خطا هنگام پرداخت و مدیریت محصولات جلوگیری کنید.

ارائه گزارش‌های کاربردی

صندوق فروشگاهی به شما اجازه می‌دهد تا کنترل تمام امور مالی مربوط به فروشگاه را در کنترل خود داشته باشید. برای مثال صندوق فروشگاهی می‌تواند به شما کمک کنید تا بفهمید که بیشترین فروش شما از کدام محصول و چه مقدار محصول بوده است. همچنین با داشتن یک صندوق فروشگاهی به راحتی می‌توانید بفهمید که مشتری‌های وفادار شما چه کسانی هستند و کدام محصولات را بیشتر خریده‌اند. با دانستن این اطلاعات خیلی راحت‌تر می‌توانید فروش خود را افزایش داده و فروشگاه خود را توسعه دهید.

شفاف‌سازی در فرایندهای مالی

یکی از مزیت‌های صندوق‌های فروشگاهی شفاف‌سازی در فرایندهای مالی مربوط به کسب و کار است. همانطور که می‌دانیم استفاده از صندوق فروش برای ایجاد شفافیت مالیاتی و پیشگیری از جرائم مالی در برخی مشاغل الزامی شده است. این صندوق‌ها با قابلیت‌ها و امکاناتی که دارند قادر هستند فرایندهای مالی شما را با نهایت دقت و سرعت مدیریت کنند و از بروز اشتباه هنگام محاسبه مالیات کسب و کار شما جلوگیری کنند.

7 پاسخ

  1. سلام وقتتون بخیر
    قیمت و انواع صندوق های فروشگاهی رو میشه بگین تو صفحه من چیزی ندیدم.
    با تشکر

  2. با سلام
    تایید اداره دارایی رو خودمون باید بگیری یا شما اقدام می کنین تا صندوق فروشگاهی رو بتونیم استفاده کنیم؟؟

    1. باسلام.معمولا اتحادیه ی صنف مرتبط با کسب و کار شما با اداره دارایی همکاری مستقیم دارد.شما می توانید با رجوع به اتحادیه مربوطه ،مراحل تایید اداره دارایی و دریافت صندوق فروشگاهی را پیگیری کنید.

  3. سلام
    عذر میخام این صندوق ها ی فروشگاهی خودش هم کارهای حسابداری رو انجام میده یا خیر ؟؟؟

    1. سلام. خیر صندوق های فروشگاهی کارهای حسابداری را انجام نمی دهند.فقط اطلاعات و داده های مورد نیاز نرم افزار حسابداری را در اختیار ان قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*