جستجو
Close this search box.

درباره استارتاپ های مالی فینتک بیشتر بدانید!

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 2 دقیقه

امروزه با توجه به ارزش زمان و هزینه بالای عبور و مرور در شهرها، تمایل جامعه به سمت استفاده از اینترنت و نرم افزارهای تحت موبایل افزایش یافته است. با موفقیت استارتاپ ها تقریبا از سال 2007 نسل جدید استارت‌آپ‌ها با هدف نفوذ به قلب صنعت مالی و بانکداری در حال شکل گرفتن هستند. اصطلاحاتی چون «پول مجازی»، «بانک های بدون شعبه» و چندین اصطلاح نوین دیگر در همین زمینه نمایانگر پدیدار شدن صنعت رو به تکاملی است که این روزها آن را با نام «فین تک» می‌شناسیم. فین تک؛ اصطلاحی است که از ترکیب دو مفهوم «finance» و «technology» ایجاد شده و به کاربرد تکنولوژی و مدلهای کسب و کار نوآورانه در عرصه خدمات و سرویس های مالی گفته می شود. شرکت های فین تک در واقع استارت آپ هایی هستند که سیستم های مالی فعلی را که کمتر با نرم افزار سر و کار دارند، به چالش طلبیده است. استارت آپ های فین تک استارت آپ های  فین تک برخلاف خدمات متداول بانکی، اغلب بر روی حل یک مشکل خاص تمرکز می‌کنند و همین باعت می‌شود که قادر باشند تجربه کاربری منحصر بفردی را در محصولات خود پدید بیاورند.

فهرست مطالب

فین تک ها در 5 حوزه خلاصه می شوند

فین‌تک‌های مالی پشتیبان

که پشتیبانی از فعالیت‌ها و خدمات مالی را برعهده دارند و وظایفی مثل: جمع‌آوری اطلاعات مالی، سرمایه‌گذاری، تامین‌مالی، مشاوره، درگاه‌های پرداخت و غیره را پوشش می‌دهند.

فین‌تک‌های مالی واسطه‌ای

از طریق برقراری ارتباط بین اشخاص، نهادها و سازمان‌های مالی متقاضی با عرضه‌کنندگان اطلاعات و منابع مختلف صورت می‌گیرد.

بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

فین‌تک‌های مالی بیمه‌ای

 به ارائه خدمات در حوزه بازار بیمه می‌پردازند. مثل: طراحی نرم افزار، تارنما، انجام تبلیغات برای شرکت‌های بیمه‌ای و ارائه مشاوره به مشتریان جهت انتخاب بهترین شرکت بیمه.

فین‌تک‌های مشاوره‌ای

ارتباط تنگاتنگی با مقوله هوش تجاری دارند‌، با بررسی روندهای تجارت در حوزه‌های مختلف و دقت نظر در خصوص نیازهای مشتریان و بنگاه‌ها به نیروی انسانی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و غیره، به ارائه مشاوره به مدیران و مشتریان می‌پردازند.

فین تک‌های خدماتی

این نوع از تکنولوژی مالی معمولاً در سطح خرد به ارائه خدمات مالی به مشتریان (اعم از مدیریت حساب‌های شخصی، پس‌انداز و مواردی از این دست) پرداخته و سازمان‌ها با سفارش و تعریف پروژه به برنامه‌نویسان این حوزه، اقدام به استفاده از نرم‌افزارهای رایانه‌ای و گسترش اپلیکیشن‌های تلفن همراه می‌کنند.

از فین تک های موفق جهانی می توان به موارد زیر اشاره کرد

Pay Pal که به تنهایی باندازه ۸ بانک قدرتمند آمریکایی دارایی دارد و توانسته است از طریق تسهیل انتقال پول به اقصی نقاط جهان طرفداران بسیاری بیابد.

iZettle روشی قدرتمند برای دریافت وجه در فروشگاه‌های کوچک و متوسط

Simple  سیستم مدیریت امور مالی با تجربه کاربری قدرتمند و ساده

Mondo بانکی هوشمند به هوشمندی گوشی همراه شما با ارسال نوتیفیکیشن‌های هوشمند

Fundbox شیوه‌ای نوین برای حمایت‌ از رشد کسب و کارها با تامین مالی آن‌ها زمانی که مشتریان قصد دارند با فاصله  زمانی مبلغ آن‌ها را پرداخت کنند.

BitPay سیستم انجام پرداخت های عادی و روزانه با استفاده از واحد بیت کوین و تکنولوژی زنجیره‌ بلوکی

Zopa  سرویس قرض دادن پول به یکدیگر

Square یک دستگاه POS واقعی بر روی موبایل

در ایران نیز همراه با گسترش بازار های مالی و مکانیزه شدن خدمات اداری، شرکت های مالی و حسابداری با بهره گیری از نیرو های خلاق و متخصص فعالیت خود را به سمت الکترونیکی کردن خدمات مالی و حسابداری سوق داده اند. طراحی سامانه های پرداخت آنلاین جهت مشتریان، خرید های اینترنتی از کسب و کار های متفاوت، انجام خدمات مالی جهت شرکت ها و یا سمینارها، طراحی نرم افزارهای اختصاصی حسابداری و مالی جهت کارخانه جات، بیمه ها و یا سایر شرکت ها، خدمات انتقال پول، اپلیکیشن های مدیریت منابع مالی و درآمد شخصی و حتی راه اندازی مجلات مالی آنلاین و دیتابیس های مالی نیز جزو فعالیت فین تک ها در ایران می باشد.از نمونه های موفق فینتک ایرانی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. زرین‌پال: ارائه دهنده درگاه پرداخت,کیف‌پول,کیف پول آنلاین و..
  2. پی پینگ: خدمات پرداخت آنلاین پی پینگ یک درگاه دریافت و پرداخت پول بصورت آنلاین مناسب کسب و کارهای خرد و اشخاص می باشد.
  3. مانیار: سامانه مدیریت مالی شارژ ساختمان و مجتمع های مسکونی.
  4. فاندوران: بستری برای جذب حمایت مالی برای پروژه های خلاقانه.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری