جستجو
Close this search box.

رویکرد تبلیغات در بازاریابی کارآفرینانه باید چگونه باشد؟

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 2 دقیقه

تبلیغات در بازاریابی کارآفرینانه

در دنیای پر تلاطم امروزی، هر پیش‌بینی و اقدامی بر مبنای آن، دارای تاریخ انقضای زودگذر است. سرعت پیشرفت علم، فناوری اطلاعات، جهانی شدن و تغییرات ناگهانی و مستمر، فرصت‌های بازار را در فراز و نشیب رقابت قرار می‌دهد. برای افزایش فروش، ارتقای ارزش برند و بهبود وضعیت حضور در بازار، باید از روش‌های مختلف بازاریابی استفاده کرد. روش‌های بازاریابی دیجیتال، بازاریابی دهان به دهان، بازاریابی کارآفرینانه از روش‌های جدید بازاریابی در مسیر اهداف بازرگانی و اقتصادی سازمان است. ابتدا به بررسی ابعاد بازاریابی کارآفرینانه می‌پردازیم و سپس نقش تبلیغات را به صورت موردی مطرح می‌کنیم.

فهرست مطالب

بازاریابی کارآفرینانه، از اشتراک دو حوزه بازاریابی و کارآفرینی به وجود آمده است. یعنی در این روش بازاریابی، باید به هر دو حوزه توجه نمود. نقش بازاریابی در کارآفرینی، برای کسب و کارهای کارآفرینانه، نقش حیاتی ایفا می‌کند و نقش کارآفرینی در بازاریابی، همان بحث نوآوری و روش‌های نو و خلاقانه است.  نکته قابل توجه، تفاوت بازاریابی  مرسوم با بازاریابی کارآفرینانه است. این تفاوت در چهار حوزه قابل بررسی می‌باشد که در قالب جدول زیر خلاصه شده‌است:

جایگاه تبلیغات در کسب و کارهای خانگی
معیاربازاریابی مرسومبازاریابی کارآفرینانه
جهت‌گیری استراتژیکمشتری گرایی (بازارساز)نوآوری گرایی (ایده ساز)
استراتژیرویکرد بالا به پایین

 

بخش‌بندی

هدف‌گذاری

موقعیت‌یابی

رویکرد پایین به بالا

 

هدف‌گذاری پایگاه محدودی از مشتریان

بسط بیشتر

روشآمیخته بازاریابی (4p)تعاملی

 

تبلیغات شفاهی

فروش مستقیم

ارجاعات

اطلاعات بازارتحقیقات رسمی

 

سیستم‌های اطلاعات

شبکه‌سازی غیررسمی

 

جمع‌آوری اطلاعات

در ادامة مسیر بررسی تفاوت‌ها، دو نوع روش بازاریابی را در قالب استراتژی‌های معروف 4p بررسی می‌کنیم:

معیارتأکید بازاریابی مرسومتأکید بازاریابی کارآفرینانه
محصولکیفیتنوآوری
قیمتقدرت خرید مصرف کننده به عنوان عامل تعیین کننده در تعیین قیمتارزش ایجاد شده بر مشتری (نه قیمت)
توزیعابزارهای قدیمیابزارهای جدید همچون اینترنت
ترویجتبلیغات دهان به دهانتبلیغات کلاسیک

همانطور که مشاهده می‌شود، در بازاریابی کارآفرینانه، ابزارهای جدید و استفاده از آن‌ها در جهت تبلیغات نقش پررنگی دارند. با تعریفی از تبلیغات، به ترکیب این روش با بازاریابی کارآفرینانه می‌پردازیم.

Easy to use محک طعم جدیدی از حسابداری (نرم افزار حسابداری فروشگاهی،نرم افزار حسابداری شرکتی،نرم افزار حسابداری تولیدی)

در روش تبلیغات، به شرکت‌ها و موسسات فرصت‌ساز مانند سایت‌های اینترنتی و رسانه‌های اجتماعی و جمعی،  هزینه‌ای بابت معرفی و نمایش محصولات شرکت (سازمان) به مشتریان فعلی و بالقوه، پرداخت می‌شود. در واقع می‌توان تبلیغات را تاکتیک و تکنیک‌های نفوذ در عقاید و افکار مردم نیز تعریف کرد. می‌توان شیوه‌ها و فوت و فن‌های ارائه یک تبلیغ را تکنیک‌های تبلیغات تعریف کرد؛ همچنین راه‌هایی را که بتوان تبلیغ را پیش برده و ادامه حیات آن را تضمین کرد و اثر بخشی خود را همچنان حفظ نمود، به عنوان تاکتیک تبلیغاتی تعریف کرد. تبلیغات به عنوان بخشی از فرایند بازاریابی، وظیفه معرفی محصولات را بر عهده دارد و چون هزینه بردار است، حائز اهمیت زیادی است.

از ادغام این دو مفهوم واضح است که منظور از روش‌های کارآفرینانه در تبلیغات، تبلیغات تلویزیونی و بیلبورد نیست. روش‌های جدید و نوآورانه تبلیغ، استفاده از فضاهای مجازی به صورت مبتکرانه، استفاده از کلیپ‌های ویدئویی جذاب با بازاریابی غیرمستقیم و امثالهم نمونه‌هایی از تبلیغ در بازاریابی کارآفرینانه است. با توجه به هوش مشتریان، ارائه تبلیغ هرروز بیشتر از دیروز سخت می‌شود. امروزه تبلیغ ساده، مورد توجه مشتری قرار نمی‌گیرد و منجر به فروش نمی‌شود. تبلیغاتی که با ایده‌پردازی و ایهام همراه باشد و ذهن مشتری و بیننده را ره چالش بکشد، از جذابیت بیشتری برخوردار است. تبلیغی که از همان ابتدا تمام حرف را بزند، مثل پازل حل شده، جذابیتی ندارد. در ذیل یک نمونه تبلیغ تصویری در فضای مجازی آورده شده است:

axc

تبلیغ کفش پیاده روی اسپورت

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری