جستجو
Close this search box.

نرم افزار حسابداری با رایانش ابری؛ بررسی مختصر و مفید

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 2 دقیقه

 نرم افزار حسابداری با رایانش ابری

نرم افزار حسابداری: رایانش  ابری  ترجمه Cloud-computing  یا The cloud  است. این مفهوم به شبکه‌های وسیع مانند اینترنت  و یا کامپیوتر که به هم متصل‌اند اشاره دارد. شبکه‌ای شدن کامپیوترها به آن‌ها شکل ابری می‌دهد. متخصصین به این خاطر  آن را ابری می‌نامند. که شبکه‌ای شدن اینترنت ،جزئیات فنی را از دید کاربران پنهان می‌سازد و حالت انتزاعی از مفهوم اینترنت ارائه می‌دهد. در ادامه میخواهیم مزیت نرم افزار حسابداری با رایانش ابری را برای کسب و کارها بررسی کنیم.

فهرست مطالب

پیکربندی وسیعی از شبکه‌ها و سرورها و فضای ذخیره‌سازی و برنامه‌های کاربردی و سرویس‌های مختلف (اعم از فضای ذخیره‌سازی، ارسال و دریافت داده و…) امروزه توانسته‌اند به منبع قدرتمندی  برای  خدمت‌دهی به کسب‌وکارها  تبدیل شوند.

فناوری ابری برای نرم افزار حسابداری کسب‌وکارهای کوچک بسیار پرکاربرد است. زیرا ارزان و دارای انعطاف‌پذیری و امنیت بالاست. کارشناسان متخصص روند گسترش  خدمات ابری را تا سال 2020 حدود 78% پیش‌بینی کرده‌اند. خدمات ابری در سه دسته:

  1. خدمات پایه‌ای Laas : ارائه خدماتی چون پردازش ابری، پهنای باند شبکه‌ای یا سیستم‌های هم‌تراز به شرکت‌ها و کسب‌وکارها ارائه می‌کنند.مثل سرویسی که خدمات اینترنتی آمازون (Amazon’s web services) ارائه می‌دهد.
  2. خدمات زمینه‌سازی Paas: که کمک به زمینه‌سازی برای توسعه نرم‌افزار حسابداری می‌کنند. درواقع به کاربران کمک می‌کند نرم‌افزار حسابداری خود را با تکیه‌بر سخت‌افزارهایی که از طریق خدمات ابری قابل‌ارائه است ایجاد کنند. یک مثال از این موردcom است.
  3. خدمات نرم‌افزاری : SaaS ارائه  برنامه‌ها و نرم‌افزارهایی که بر روی فضای ابری قرار دارند و  برای  استفاده عمومی  به کار می‌برد مثل سرویس‌های Gmail و نرم افزار حسابداری ابری و سایر برنامه‌های کاربردی دیگر.
تفاوت میان حسابداری ابری و حسابداری سنتی چیست؟

نرم افزار حسابداری ابری

مفهوم نرم افزار حسابداری ابری( Cloud Accounting Softwares) بر پایه پردازش ابری است. مرکز میزبانی، نرم‌افزاری نصب و راه‌اندازی می‌شود. درواقع امکانات نرم‌افزار حسابداری از طریق اینترنت  و مرورگرهای مختلف در دسترس کاران در هر جا که هستند می‌گذارند. آن‌ها می‌توانند با دسترسی به‌حساب کاربری خود به‌تمامی امکاناتی که یک نرم‌افزار حسابداری عادی ازجمله  قابلیت‌های صدور پیش فاکتور و برگ خریدهای خریدوفروش، ماژول‌های انبار، خزانه، مدیریت چک و صندوق، به‌صورت یکپارچه متصل به سیستم حسابداری که اسناد حسابداری را به‌صورت خودکار صادر می‌کند نیز وجود دارد. دست یابند و آن‌ها را موردبازنگری قرار دهند.کارمندان و مدیران بخش حسابداری به‌راحتی می‌توانند قسمتی از وظیفه خود در هر زمان که می‌خواهند بر روی گوشی‌های هوشمند و تبلت ها و از راه دور کارهای خودشان انجام دهند. و شرکت‌ها می‌توانند شعب متعدد خودشان را یکپارچه نمایند. ویژگی‌های  نرم افزار حسابداری ابری سبب شده است که برای کسب‌وکارهای کوچک  و نوپا مورداستفاده قرار گیرند ازجمله ویژگی‌های حسابداری ابری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) امنیت بالا

بسیاری از کاربران آشنایی کاملی با روش‌های حفظ، نگهداری و امنیت اطلاعات ندارند. و چون‌ عملیات  ذخیره‌سازی  و پردازش اطلاعات بر فضای ابری انجام می‌شود، خطر نابودی داده‌ها را  به صفر می‌رساند. در برابر خطراتی چون هک شدن، بلایای طبیعی و سرقت قابل‌اطمینان است.  ،

2) همگام‌سازی داده‌ها و بروز رسانی خودکار

ارتباطات در بستر ابری سبب همگام‌سازی داده‌ها می‌شود. به‌عنوان‌مثال بخش عمده از تراکنش‌ها که مرتبط با بانک‌ها هستند به‌طور خودکار بروز شده و نیاز به تائید نیست. گزارش‌گیری مالی در زمان واقعی خود صورت می‌گیرد و مانده‌حساب‌ها همیشه دقیق و آنلاین انجام می شود و خطای وارد کردن داده در آن کمتر است.

3) هزینه کمتر

هزینه ذخیره‌سازی و پردازش اطلاعات در نرم افزار حسابداری بر روی سرور و همچنین هزینه های پشتیبانی بسیار ارزان و به طور کل کمتر از خرید اری امکانات سخت افزاری است. نیازی به تجهیزات سخت افزاری گران نیست.

4) پشتیبانی متمرکز

به دلیل ابری بودن این نرم افزارها از طریق اینترنت پشتیبانی آن توسط شرکت ارائه کننده انجام می گیرد و احتیاج به حضور کارشناسان در زمان خاص و هزینه مجدد نیست.

5) عدم نیاز به کامپیوترهای قدرتمند

فناوری ابری به دلیل سبک بودن در ضعیف ترین سیستم عامل ها هم بخوبی عمل می کنند. پیجیده ترین عملیات حسابداری را در سریعترین زمان از اینترنت انجام میدهد. برای بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک، خریداری کامپیوترهای قدرتمند مقدور نیست و استفاده از نرم افزاری ابری به شدت مورد استقبال است.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری