جستجو
Close this search box.

راهنمای اتصال درگاه بانک به فروشگاه اینترنتی

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 2 دقیقه

زمانی که ما از یک فروشگاه صحبت می‌کنیم چیزی که در ذهن تداعی می‌شود واژه “فروش” است و فروشگاه هم محلی برای فروش می‌باشد. پس فروشگاه اینترنتی محیطی مجازی برای فروش کالا و ارائه خدمات به مشتریان است، این مشتریان درواقع بازدیدکنندگان سایت ما هستند که از طریق سایت با کالا و خدمات ما آشنا شده‌اند و قصد خرید دارند. برای اینکه فروش آنلاین یا اینترنتی داشته باشیم باید از درگاه بانک برای پرداخت اینترنتی نیز استفاده کنیم تا مشتریان بتوانند مبلغ موردنظر را برای دریافت کالا و خدمات خود بپردازند.

فهرست مطالب

درگاه بانک

به‌طورکلی از 2 طریق می‌توان به درگاه‌های بانکی متصل شد:

  • روش مستقیم: در این نوع پرداخت، کاربر بعد از مشاهده صورت‌حساب و تائید آن مستقیما به درگاه بانکی که ما به‌عنوان فروشنده با آن کار می‌کنیم، منتقل می‌شود و هزینه را می‌پردازد. سپس این هزینه به‌طور مستقیم و بدون کسر هزینه‌ای به‌حساب ما واریز می‌گردد. (مانند درگاه‌ بانک ملت، پاسارگاد و …)
  • روش غیرمستقیم: در این روش کاربر برای پرداخت هزینه ابتدا به درگاه واسطه (مانند زرین پال، آرین پال و …) متصل می‌گردد و سپس از آنجا وارد درگاه‌های اصلی بانک می‌شود و هزینه را به‌حساب این شرکت‌های واسطه می‌پردازد. این هزینه با کسر درصدی به‌عنوان کارمزد به‌حساب فروشنده واریز می‌شود. معمولا از این روش زمانی که نمی‌توانیم از درگاه‌های بانک اصلی استفاده کنیم مورداستفاده قرار می‌گیرد.

نحوه دریافت درگاه

شرایط دریافت درگاه بانک اصلی با توجه به بانک موردنظر متفاوت است. ولی یک سری از شرایط بین اکثر آن‌ها یکسان است که این شرایط عبارت است از:

  • داشتن وب‌سایت آماده جهت فروش اینترنتی
  • رعایت قوانین عمومی و قوانین تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران
  • داشتن نماد اعتماد الکترونیک (که در مقاله‌ای جداگانه، دریافت این نماد را شرح داده‌ایم)
  • نداشتن منع فعالیت ازنظر نظام بانکی کشور
  • داشتن حساب متمرکز در بانک موردنظر

به‌علاوه ارائه مدارک شناسایی و همچنین مجوزهای موردنیاز برای کسب‌وکار برای دریافت درگاه بانک موردنیاز است. به دست آوردن برخی از شرایطی که در بالا ذکر شد مانند نماد اعتماد به‌راحتی مقدور نیست و هرکسی نمی‌تواند آن را دریافت کند به همین دلیل از درگاه‌های غیرمستقیم استفاده می‌کنند.

از دیگر ویژگی‌های درگاه‌های غیرمستقیم انتخاب درگاه بانک می‌باشد، به این صورت که بعد از ورود به درگاه شرکت واسطه می‌توان درگاه بانکی دلخواه خود را انتخاب کرد و پرداخت را انجام داد زیرا انتخاب بانک به تعداد زیادی وجود دارد.

روند دریافت درگاه از شرکت‌های واسط بدین‌صورت است که باید در ابتدا وارد سایت این شرکت‌ها شد و سپس ثبت‌نام را در آن‌ها انجام داد، پس از تائید شدن ایمیل باید مدارک موردنیاز که هر شرکتی برای ارائه درگاه نیاز دارد، ارسال شود. پس از تائید مدارک و اطلاعات توسط کارشناسان شرکت، شماره و اطلاعات درگاه برای گذاشتن روی سایت تحویل داده می‌شود.

در شرکت‌های واسطه با توجه به نوع قرارداد و خدماتی که انتخاب کرده‌اید میزان کارمزدی که از شما کسر می‌شود متغیر است و این میزان زیر 5% می‌باشد. همچنین مدت‌زمانی که بعد از تراکنش پول از شرکت به‌حساب شما واریز می‌گردد به شرکت و قرارداد انتخابی شما بستگی دارد و به طور میانگین 3 روز و یا کم‌تر است.

امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله شما را با انواع درگاه‌ها و نحوه دریافت آن‌ها آشنا کنیم و همچنین در جهت انتخاب نوع درگاه موردنظرتان شما را یاری داده باشیم. شما میتوانید با مطالعه مالیات دستگاه کارتخوان به اطلاعات بیشتری دست یابید.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری