جستجو
Close this search box.

حسابداری ارزی چیست؟ | افزونه چند ارزی محک

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 2 دقیقه

حسابداری ارزی در واقع عبارتی است که برای تعریف ارز مورد استفاده در یک بنگاه که برای ثبت معامله ها و صورت های مالی استفاده میشود. ارز حسابداری معمولا از پولی که محصولات یک شرکت با آن فروخته می شود، متفاوت است.

فهرست مطالب

در معنی ساده تر وقتی یک شرکت داخلی با شرکتی خارجی تبادلی داشته باشد نوسانات نرخ ارزی میتواند بر کسب و کار دو طرف معامله تاثیر میگذارد.معاملاتی که بین شرکت های داخلی و خارجی انجام میگیرد معاملات ارزی نامیده میشوند که در این معاملات ارزی لازم است که واحد مالی تجاری به پول واحد پول ایران تبدیل شود.

 معرفی افزونه چند ارزی محک

با گسترش معاملات تجاری کشور عزیزمان با سایر کشورها به‌ویژه بعد از برجام، روند استفاده از ارزهای مختلف در مؤسسات کوچک و بزرگ اقتصادی رو به رشد است.

دسترسي به اطلاعاتي همچون نرخ برابري ارزهاي مختلف با يكديگر و مقایسه هر يك از آن‌ها با ريال، استفاده از دفترهاي معين و تفصيلي حساب‌های ارزي، عملیات تسعير حساب‌ها، حفظ و نگهداري سوابق نرخ‌های برابري ارزهاي مختلف براي نظارت و سامان‌دهی مجموعه معاملات ارزي به‌منظور کنترل نقدینگی تمامي اطلاعات معاملات ارزي شرکت‌ها به‌خصوص شرکت‌های واردات و صادرات و برای صاحبان مشاغلی که به معاملات ارزی سروکار دارند، امری ضروری است.

 یکی از روش‌های مهم برای انجام این وظایف در شرکت‌ها، خرید نرم افزار حسابداری چند ارزی و استفاده از آن برای این‌گونه مبادلات است.

تیم محک در راستای خدمت‌رسانی همیشگی و تسهیل امور حسابداری با استفاده از افزونه‌های مختلف که قابلیت اتصال و یکپارچگی با انواع نرم‌افزارهای حسابداری محک را دارند، بار دیگر خدمت وِیژه به بنگاه‌های اقتصادی کشور ارائه می‌کند. این سیستم ضمن دارا بودن ویژگی‌های نرم‌افزار حسابداری ارزی، به مدیران در راستای برنامه‌ریزی‌های مدیریتی و امکان ارزیابی واحدهای تجاری در مسیر حرکت به سمت اهداف تعیین‌شده حسابداری مبادلات ارزی کمک زیادی می‌کند.

با استفاده از پنل کاربری افزونه چند ارزی محک کلیه عملیات حسابداری پایه ازجمله خریدوفروش و ثبت فاکتور و محاسبه سود و زیان نقد به ارز مبدأ و یا مقصد به‌سادگی قابل انجام است. کاربران این نرم افزار می‌توانند با وارد کردن کلیه داده‌های حسابداری به نرخ ارز خودشان، کلیه گزارشات حساب را به معادل ارزی تبدیل، یا به ارز خود دریافت کنند.

همچنین افزونه حسابداری چند ارزی محک به صاحبان مشاغل در ارائه گزارشات مالی کل، ارائه ترازنامه و گزارشات سود و زیان بر اساس ارز پایه و با توجه به نرخ‌های تسعیر مختلف به مشتریان ارزی مختلف کمک می‌کند.

برخی از امکانات مهم و ویژه افزونه حسابداری ارزی محک:

  • امکان تعریف ارزهای مختلف
  • قابلیت تعریف میزان ارز در هنگام خرید یا فروش
  • گزارش مانده‌حساب اشخاص در قالب ارزهای مختلف
  • امکان ثبت فاکتور ارزی
  • امکان ثبت اسناد حسابداری ارزی
  • امکان تعریف بانک و صندوق ارزی
  • امکان ثبت سند تسعیر، خواندن
  • امکان ثبت فاکتور و سند ارزی در سیستم حسابداری ارزی تحت وب بر اساس آخرین نرخ برابری ارز با توجه به ویژگی‌های نرم افزار حسابداری ارزی
  • معرفی ارز پایه به‌عنوان یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های نرم افزار حسابداری ارزی
  • ثبت عملیات روزانه اعم از خرید، فروش، دریافت، پرداخت، حواله حساب و سند حسابداری به‌صورت ارزی

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری