جستجو
Close this search box.

امور حسابداری استارتاپ خود را جدی بگیرید

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 2 دقیقه

عموما استارتاپ ها از آغاز، بیش از همه بر امور تکنولوژیک و بازاریابی کار خود تمرکز می‌کنند و تنها به پیش بینی سود مالی خود میپردازند. در حالی که عملا با گذشت زمان از اجرای امور حسابداری غافلند، بعد از وسیع شدن متوجه خطا در انتخاب روش‌های حسابدار و جدی نگرفتن آن می شوند و در آغاز مرحله شتاب دهی با نابسامانی های مالی بسیاری روبرو می شوند. برای مدیریت این بحران های مالی، رعایت اصولی لازم است تا استارتاپ خود را از خطر شکست مالی نجات دهید. تیم مشاوران مالی محک برای کمک به شما صاحبان کسب و کارهای نوپا در مدیریت مالی و حسابداری استارتاپتان رعایت اصولی را در زیر آورده است.

فهرست مطالب

1. پلن مالی:

از آغاز طرح مالی تدوین کنید و به مطالعه و بررسی های مالی کسب و کارتان بپردازید. طرح خود را به 3 بخش عمده تقسیم کنید.

  • بخش سرمایه گذاری: که شامل تفکیک سرمایه گذاری های ثابت و جاری، نحوه تامین سرمایه و ساختار سرمایه گذاری و تدوین مستندات است.
  • بخش فروش: شامل میزان تولید، میزان فروش و نسبت سود و زیان است.
  • ارزیابی های مالی و تجزیه و تحلیل نسبت های مالی: شامل ترازهای مالی، برآورد مالی طرح کسب و کار و نقطه سر به سر است.

در انتهای طرح به تدوین استراتژی مالی مناسب و استقرار فرآیندهای صحیح، فعالیتی حیاتی برای پیشبرد اهداف مالی مناسب بپردازید.

2. استفاده از نرم افزار حسابداری:

برای محاسبه امور حسابداری در ابتدا، حتما از یک نرم افزار حسابداری ویژه کسب و کارهای کوچک استفاده کنید. تراکنش های مالی کم در ابتدا، نباید بهانه ای برای به تعویق انداختن خرید نرم افزارحسابداری شود. در آغاز کلیه هزینه های و تراکنش های روزانه مالی به صورت دقیقی ثبت کنید، ثبت داده ها، منافع اقتصادی به عنوان دارایی، تعهدات اقتصادی به عنوان بدهی و تدوین صورت های سود و زیان و ترازنامه ها یک استارت‌آپ در نرم افزار حسابداری تا حد بسیار زیادی به کلیه استفاده‌کنندگان از اطلاعات مالی از جمله سهامداران کنونی، سرمایه‌گذاران بالقوه و بالفعل این دسترسی را می‌دهد تا بهترین تصمیم را در شرایط با ریسک کمتر بگیرند.

3. استخدام یک حسابدار حرفه ای:

بی توجهی به مشاهده‌های صورت‌ گرفته و نیازهای جدید استارت‌آپ‌ تان و استفاده از نیروهای کم‌تجربه حسابداری در شرکت موجب از دست رفتن فرصت‌های مالی و گا‌ه پولی در استارت‌آپ‌ شما خواهد شد که به علت وجود شرایط خاص در اصول حسابداری استارت‌آپ‌ها تا سال‌های آتی از این موضوع آگاه نمی‌شوید. یک حساب دار خوب و مسلط به قوانین حقوقی و مالیاتی می تواند با جست‌وجوی کمک‌هزینه، وجوه دولتی‌ و برنامه‌های معافیت از مالیات که به رشد کسب‌ و ‌کارها کمک می‌کند وسرمایه شما را افزایش دهد. برخی‌ حسابداران می‌تواند حتی به فروش سهام در کسب‌و‌کار شما کمک کنند و با ارائه گزارش های مالی صحیح امکان جذب سرمایه دار را افزایش دهند.

4. استفاده از مشاوره مالی:

استارتاپ‌ها در تمامی مراحل فعالیت خود نیازمند مشاوره‌هایی هستند که آن‌ها را از چالش‌های مالی با موفقیت عبور دهد. ایجاد هماهنگی میان استانداردهای حسابداری و مسائل تجارت الکترونیک از مواردی است که نیازمند راهکارهای مناسب هستند. مشاوران به شما کمک خواهند کرد که به شناسایی نقاط ریسک پذیر و مصرف غیربهینه منابع و فرآیندهای ناکارآمد بپردازید و فرایند های کنترلی اعمال کنید. در سال های اولیه ثبت شرکت به دلیل هزینه بالای این نیروی انسانی متخصص، می توانید با آن ها به صورت ساعتی کار کنید.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته. امروزه بسیاری از افراد، از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش است.

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری