جستجو
Close this search box.

اهمیت نرم افزار فروشگاهی برای مغازه داران

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه

در گذشته که کسب کارها به چند مغازه و کارگاه کوچک خلاصه می شد و یک مغازه دار برای مثال 10 فاکتور را در روز به صورت دستی و به سادگی انجام می داد ، دیگر نیاز چندانی به یک حسابدار و کارهای مربوط به حسابداری مانند تهیه گزارش سود و زیان و موجودی انبار و کارهای از این قبیل نداشت دراین مقاله سعی شده تا به موضوع اهمیت نرم افزار فروشگاهی برای مغازه داران اشاره و موارد مورد نیاز برای صندوق فروشگاهی بیان گردیده است.

فهرست مطالب

فایل کامل صوتی مقاله  اهمیت نرم افزار فروشگاهی برای مغازه داران را میتوانید از بخش زیر گوش دهید.

اما امروزه این مغازه ها و فروشگاه ها ، با توجه به پیشرفت علم ، نبود ثبات در قوانین و مقررات مالیاتی در کشور ، پیچیده و علمی تر شدن امور مربوط به حسابداری و برخی از عوامل دیگر از جمله ؛ افزایش حجم فعالیت ها ، حجم زیاد فاکتورها ، گردش موجودی های بالا ، افزایش هزینه ها و تغییر در قیمت ها ، باعث شده است که نیاز شدیدی به ابزاری دقیق برای تهیه گزارشات و ثبت و ضبط و نگهداری آنها پیدا کنند . آن ابزار می تواند نرم افزارهای حسابداری باشند .

همچنین با توجه به حجم این فعالیت ها ، یک کاسب یا مدیر فروشگاه نمی تواند به تنهایی و با استفاده از روش های قدیمی مانند : حساب وکتاب به روش فاکتورهای دستی ، تهیه گزارشات ماهانه تنها با استفاده ماشین حساب ، و… این نیاز و مشکل را برطرف کند و اگر از روشهای جدید و به روز حسابداری در امور مالی خود استفاده نکند ضرر و زیان های زیادی خواهد دید .

دلایل استفاده از نرم افزار حسابداری

دلایل استفاده از نرم افزار حسابداری

همانطور که به برخی از مشکلات در خصوص فعالیت های حسابداری در دنیای امروز کسب و کارها برای مغازه داران و فروشگاه ها اشاره کردیم ، این موضوع وجود ابزاری برای انجام این فعالیت ها را اثبات می کند ، زیرا نبود این ابزار همانطور که قبلا هم گفتیم ممکن است باعث بروز مشکلات جبران ناپذیری شود .

از جمله این مشکلات می توان اشاره کرد به ، احتمال وجود خطا در حساب و کتاب هایی که نیاز به محاسبات دقیق دارند ، نبود زمان کافی جهت تهیه گزارش های سالیانه ، اطلاعات کامل از موجودی انبار و محصولات و…

اما با استفاده از نرم افزار حسابداری می توان به موارد زیر دست یافت :

1. کارآمد تر شدن بخش حسابداری :

با جلوگیری از اشتباهات به واسطه برنامه حسابداری ، می توان هزینه های به وجود آمده در این زمینه را به مقدار قابل توجهی کاهش داد و می تواند به طور معمول صدها ورودی و خروجی را به طور همزمان مورد بررسی قرار داد.

2. آسان بودن روند تهیه گزارشات :

نرم افزار های حسابداری می توانند گزارشات سود و زیان روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه را به همراه انواع نمودارها و بدون کوچکترین اشتباهی و با بالاترین دقت و همچنین در هر زمانی که لازم باشد به مغازه دار یا مدیر فروشگاه بدهند.

3. صرفه جویی در زمان :

استفاده از این ابزار می تواند باعث صرفه جویی در زمان شود و دیگر نیازی به دسته بندی اطلاعات به صورتی دستی نیست و اینکار به صورت هوشمند انجام می شود و همچنین نیازی به جست و جو برای پیدا کردن اطلاعات و اسناد گذشته از برگه ها و پوشه ها نمی باشد و محاسبات دست و پا گیر در عرض چند دقیقه آسان می شوند ، زیرا اطلاعات دقیق به عملکرد تصمیم گیری سریع کمک می کند .

4. محاسبه دقیق تر مالیات :

در هر کسب و کاری مالیات می تواند یک کار سخت و پیچیده باشد و فرد کاسب نیاز به پیگیری دقیق از تمام مالیات معاملات کسب و کار خود دارد به همین دلیل با استفاده از این نرم افزارها می تواند به آسانی و ساده تر و با تضمین این که تمام جزئیات مالی در یک مکان باشند مالیات خود را مطابق با قوانین مالیاتی محاسبه کند .

5. تولید اسناد به صورت خودکار :
فاکتورها ، اسناد ، یادداشت های اعتباری، سفارشات خرید ، اظهارات چاپ و حقوق و دستمزد همه می توانند به طور سریع و دقیق و خودکار انجام شوند و اسناد حسابداری به صورت اتوماتیک تولید شوند .

6. به روز شدن خودکار اطلاعات :

استفاده از نرم افزار حسابداری سبب می شود تا سوابق به طور خودکار و به روز محاسبه گردد و به همین ترتیب مانده حساب (برای مثال حساب های مشتریان) همیشه به روز خواهد بود .

چرا شما نیاز به نرم افزار فروشگاهی دارید ؟

چرا شما نیاز به نرم افزار فروشگاهی دارید ؟

اگر شما صاحب کسب و کار فروشگاهی هستید که در آن به مشتریان خود انواع محصولات ریز و درشت را به فروش می رسانید ، استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی در بسیاری از موارد ، در واقع یک بُرد واقعی برای مدیریت فروش شما محسوب می شود .

مشتریان شما بارها و بارها برای خرید به مغازه و فروشگاه شما می آیند و خریدهای خود را به صورت یکجا برای مدت زمانی مشخص و یا در موارد خاص خرید های جزیی و کوچکی را انجام می دهند به همین دلیل شما نیاز به اطلاعات دقیقی از شمارش و محاسبه تعداد کالاهای خریداری شده ، محاسبه دقیق فاکتورها و نحوه دریافت فاکتورهای فروش ، موجودی انبار ، تعدد فروش ، ورودی محصولات جدید ، گزارشات روزانه ، ماهانه و سالانه و …. دارید .

از طرف دیگر ؛ مزیت استفاده از برنامه حسابداری (برای مغازه یا فروشگاه) برای کارکنان می باشد . با امکاناتی که یک نرم افزارحسابداری فروشگاهی در اختیار کسب و کارها قرار می دهد ، می تواند مزایایی را برای کارکنان به دلیل راحت و آسان بودن کار با آن ایجاد کند ، در نتیجه بهبود وضعیت فروش را برای کسب و کارها به وجود می آورد .

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری برای مغازه داران

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری برای مغازه داران

1. سرعت در انجام محاسبات :

وجود یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی می تواند انجام محاسبات را سرعت ببخشد . زیرا کارکنان بخش فروش، یا صندوقدار یک فروشگاه یا مغازه دار میتواند با سرعت بیشتری هزینه ها را محاسبه نماید و به مشتریان بیشتری در طول روز خدمات رسانی نماید .

2. دقت در انجام محاسبات:

نرم افزار حسابداری علاوه بر سرعتی که در محاسبات حسابداری دارد ، قادر است تا بدون خطا و اشتباه در محاسبه هزینه ها ، این اعداد و ارقام را برای کسبه ها تولید کند.

3. بروز رسانی اطلاعات:

همانطور که قبلا هم گفتیم ، با استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی ، سوابق حسابداری بطور خودکار به روز رسانی می شوند . بنابراین مانده حساب ها ( به عنوان مثال حساب مشتری ها ) به طور خودکار بروز می شوند .

4. صرفه جویی در هزینه ها :

برنامه های حسابداری کامپیوتری که باعث کاهش زمان کارهای خواسته شده از کارکنان می باشد در نتیجه باعث صرفه جوی در هزینه ها می شود.

5. شمارش کالا توسط بارکد خوان :

با برقراری ارتباط بین نرم افزار فروشگاهی و دستگاه بارکدخوان می توان روند جستجوی محصول برای درج فاکتور را سرعت بخشید و همچنین شمارش کالاهایی از یک نوع را به راحتی انجام داد.

نرم افزار صندوق فروشگاهی

نرم افزار صندوق فروش یا صندوق مکانیزه فروش چیست؟

صندوق مکانیزه فروش با توجه به قوانین مالیاتی جدید یکی از پرکاربرد ترین و البته مهمترین ابزارهای مبادله پول در کسب و کارهای مختلف بوده است.

در واقع صندوق مکانیزه فروش یک نوع سیستم نرم افزاری بوده که بر روی سخت افزارهای موجود در فروشگاهها و مغازه ها نصب شده و کار ثبت اطلاعات مربوط به فاکتور خرید و فروش ، درآمدها و هزینه ها ، موجودی انبار و تهیه و ارسال گزارشات برای دارایی را به تفکیک انجام می دهد این سامانه به منظور شفاف سازی تراکنش های خرید و فروش و به طور کلی معاملات در فروشگاهها راه اندازی شده است و در واقع نیاز به ثبت کاغذی و دستی فاکتور های خرید و فروش را منتفی می کند.

این نرم افزار ها این قابلیت را دارند که بر اساس قانون و مقررات مالیاتی و طبق تنظیمات و دستور کسبه و یا مدیر فروشگاه ، گزارش هایی را که در زمان مشخص می خواهند به سازمان دارایی ارسال کنند را ، به راحتی با این نرم افزار ثبت و ارسال کنند. لازم به ذکر است که برای ارسال این گزارش ها الزام قانونی وجود دارد که باید در زمان مشخص به دارایی طبق قانون مالیاتی و طبق دستور شخص و قانون و مقررات ارایه دهد.30 صنف جامعه (لیست این اصناف در این سایت موجود می باشد) ملزم هستند ،صندوق مکانیزه فروش یا سامانه فروش را ارایه کنند.

گروه نرم افزار حسابداری محک علاوه بر دارا بودن نرم افزار مربوط به کسب و کار مشاغل مختلف ، صندوق فروشگاهی را نیز در اختیار دارد و کسبه و فروشگاه ها می توانند از این نرم افزار و تمامی امکانات مورد نظر که در این مقاله ذکر شد ، بهره مند شوند.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

بودجه تبلیغات چیست؟ انواع روش های تعیین بودجه تبلیغات

زمان مطالعه این مقاله: 4 دقیقه بودجه تبلیغات هزینه‌ای است که یک کسب و کار برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی تعیین می‌کند. تعیین بودجه به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود در این مقاله به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

اطلاعات بیشتر
بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟ مراحل بازاریابی محتوا

زمان مطالعه این مقاله: 7 دقیقه آیا می‌دانید که ۷۰ درصد مشتریان قبل از خرید یک محصول یا خدمت، محتوای مرتبط با آن را می‌خوانند؟ این نشان می‌دهد که محتوا یک عامل تعیین‌کننده برای تصمیم‌گیری مشتریان است. بنابراین، اگر می‌خواهید بازاریابی مؤثری داشته باشید، باید محتوایی

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری