جستجو
Close this search box.

آیا ارزهای دیجیتال آینده پول هستند؟

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 3 دقیقه

آیا ارزهای دیجیتال (مانند بیت کویین) آینده پول هستند؟

شاید این مساله برای ما سخت باشد که روزی چیزی را به عنوان پول ارزشمند بدانیم که نتوانیم آن را به صورت فیزیکی لمس کنیم یا آن را در گاو صندق منزلمان، و یا در بانکی معتبر نگهداری کنیم. بهتر است به دو یا سه دهه اخیر نگاه مجددی کنیم، به زمانی که اینترنت متولد شد! در آن زمان اگر به کسی می گفتید می شود در خانه خود با چند نفر که مسافت زیادی با شما دارند ارتباط تصویری برقرار کرد، به احتمال زیاد شما را به عنوان فردی سالم در جامعه نگاه نمی کردند.

فهرست مطالب

 

[dt_default_button link=”https://www.mahaksoft.com/wp-content/uploads/2018/05/مقاله۹۷-۱.mp3″ button_alignment=”default” animation=”fadeIn” size=”medium” default_btn_bg_color=”” bg_hover_color=”” text_color=”” text_hover_color=”” icon=”fa fa-chevron-circle-right” icon_align=”left”] دانلود فایل صوتی مقاله [/dt_default_button]

 

لازم نیست راه دوری بروید، شاید ده سال پیش کمتر کسی بود که جرات می کرد به صورت آنلاین خرید کند. تکنولوژی و فناوری اطلاعات رفته رفته سبک زندگی ما، اقتصاد، کسب و کارها و … را دست خوش تغییر کرده است و باعث شده که ما با سرعت و دقت بیشتری مشکلات خودمان را حل کنیم. برای مثال، حالا ما حواله بانک خود را با اینترنت پرداخت می کنیم، پرداخت قبوض، شارژ تلفن ، خرید و …. همگی در بستر اینترنت هستند.و شاید در طول ماه، پول های دریافتی یا خرج هایمان را به صورت نقدی نبینیم.

این تغییرات همیشه با مخالفت ها وترس هایی همراه بوده و همواره شاهد جلوگیری از آنها بوده ایم. برای نمونه فروشگاه های آنلاین، پرداخت های آنلاین، شبکه های اجتماعی و … .

ولی تکتولوژی تا به الان نشان داده است که قدرت بیشتری نسبت به محالفان خود داشته و حرف خود را به کرسی نشانده است. سوال اصلی اینجاست، آیا دنیای دیجیتال ماهیت پول را تغییر خواهد داد؟

هر کشوری برای خود پول ( ارز) مخصوص به خود را دارد که پشتیبانی برای آن که می تواند طلا باشد را مد نظر می گیرد و برای خرید و فروش و معاملات از یک پول واحد استفاده می کند. چه برای مصارف داخلی آن کشور و یا برای معاملات بین المللی. بعضی ازین پول ها به دلیل ارزش و اعتبار در دنیای معاملات بین المللی به عنوان ارز مرجع استفاده می شود، مانند یورو و دلار . وقتی پول متولد شد خیلی از مشکلات ارزش گذاری در معاملات بر روی کالاها را بر طرف کرد. تا قبل از آن انسان برای بدست آوردن کالایی، کالای دیگری را داد و ستد می کردند به عنوان نمونه شخصی که قصد خرید تخم مرغ داشت، سیب زمینی و یا محصول خود را با آن معاوضه می کرد.

مشکل اینجا بود که هیچ مرجعی برای تعیین ارزش هر کالا وجود نداشت. با پیدایش پول معاملات شفاف تر و ساده تر انجام گرفت، پول ارزشی بود که همه آن را می دانستند و معیار خوبی برای داد و ست ها بود. سکه های طلا، نقره و مس از اولین پول هایی بودند که انسان از آن ها استفاده می کرد تا به امروز که ما از پول ها کاغذی در معاملات خود استفاده می کنیم. سیر تکاملی تحولات ظاهری پول این را نشان می دهد که به احتمال زیاد تغییراتی در آن صورت گیرد . بله درسته! در آینده ماهیت پول تغییر خواهد کرد، ماهیتی از جنس دیجیتال.

به احتمال زیاد این روز ها گوش شما با کلمه ارزهای دیجیتال آشنا شده است، مخصوصا بیت کویین ! اخیرا بازاری بیت کوین حسابی داغ شده و مردم تمایل زیادی به خرید و فروش این ارز دیجیتال پیدا کرده اند.

پول های دیجیتال (پول رمزنگاری شده) مانند اجداد خود خیلی از مشکلات پیش روی ما در معاملات و خرید و فروش را رفع کرده خواهند کرد.

یکی ازهمین مشکلات در حال حاضر وقتی اتفاق می‌افتد که سازمان‌ها ی تامین پول آن را مدیریت می‌کنند. بسیاری از این خدمات سازمان ها با هم کار نمی‌کنند و هماهنگ نیستند ، و درنتیجه هزینه تعاملات مالی را بالا می‌برد. تا کنون، ما دو مرحله از پول را تجربه کرده‌ایم. در دنیای سنتی، باید با اشیاء تعامل کنیم، و پول با سرعتی محدود که با سرعت آدمی جابجا می‌شد. و در دنیای دیجیتال، که پول با سرعت بسیارسریعتر حرکت می‌کند، اما ما هنوز محتاج این سازمان‌ها هستیم. پول تنها با سرعت بانک‌ها جابجا می‌شود.

ما در شروع مرحله جدیدی از پول هستیم. آینده پول قابل برنامه ریزی بودن است. وقتی که نرم افزار و پول را ترکیب کنیم، پول چیزی بیشتر از تنها ارزشی ثابت می‌شود، و دیگر نیازی به این سازمان‌ها برای تامین امنیت نداریم. در دنیایی قابل برنامه‌ریزی، ما انسانها و سازمان‌ها را از این حلقه خارج می‌کنیم. و وقتی این اتفاق بیافتد، دیگر حس اینکه در حال معامله هستیم را نمی‌کنیم. پول از طریق نرم‌افزار هدایت می‌شود، و بصورتی امن و مطمئن هدایت می‌شود.

آیا ارزهای دیجیتال آینده پول هستند؟

پول دیجیتال یا پول رمزنگاری شده:

اولین قدم در مسیر این تکامل است. پول رمزنگاری شده، پولی دیجیتال است که توسط هیچ دولت یا بانکی هدایت نمی‌شود. پولی است که طراحی شده تا جهانی بدون واسطه‌ها کار کند.بیت کوین فراگیر‌ترین پول رمز‌نگاری شده است. اما اکنون صدها از این نوع پول دیجیتال وجود دارند. اثریوم،لایت کوین، استیلار، دوج‌کوین، و اینها تنها تعدادی از معروف‌ها هستند.
البته تاکنون هیچ دولتی حتی دولت ژاپن بیت کوین را به عنوان پول به رسمیت نشناخته‌است و دولت‌های آمریکا، آلمان و چین بر کالا بودن بیت کوین تأکید دارند.
اولین پول رمز‌نگاری شده، مثل اولین خودرو است، کند است و فهمیدنش سخت و استفاده‌اش راحت نیست. پول دیجیتال، مثل اسب و کالسکه است، خیلی خوب کار می کند، و تمامی اقتصاد جهان رویش ساخته شده. اگر اولین کسی در محله‌تان باشی که خودرو با موتور درون سوز خریده‌ای، همسایه‌هایت فکر می‌کنند دیوانه‌ای: « این این ماشین بزرگ، سنگین که دائما خراب می‌شود و آتش می‌گیرد، و هنوز هم از اسب کندتر است، به چه دردت می‌خورد؟» اما همه ما نتیجه این داستان را می‌دانیم.

 

دنیا به سرعت در حال تغییر است و اگر تغییر نکنیم محکوم به حذف شدن هستیم،آینده ی پیش روی ما کاملا شفاف و روشن است،پس از همین امروز با تکنولوژی آشتی کنیم و الفبای آن رابدانیم تا کسب و کاری پویا و زنده برای خود داشته باشیم.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری