جستجو
Close this search box.

مجله کسب و کار هاروارد: یک مکان عالی برای کار کردن

نوشته شده توسط محمد باقریان
زمان مطالعه این مقاله: 3 دقیقه

مجله کسب و کار هاروارد که بصورت ماهنامه از طرف مدرسه کسب و کار هاروارد منتشر می شود، از معتبر ترین و کاربردی ترین نشریات کسب و کار و مدیریت است. مدرسه کسب و کار هاروارد همواره تلاش داشته است تا جدیدترین و مهمترین مباحث و چالش های روز را پوشش دهد. اغلب اساتید معتبر این زمینه مقالات و نتایج تحقیقات خود را در این مجله منتشر می نمایند.
این مجله دارای ساختار تقریبا مشخصی است که شامل بخش های کلی زیر می شود:

فهرست مطالب

بخش ابتدایی؛ فهرست ها و یادداشت سردبیر

تعامل؛ که در آن به نقد و بررسی مقالات چاپ شده در شماره های قبلی می پردازد، عمدتا از طرف خوانندگان این موارد مطرح می شوند و نویسندگان مجله به انتقادات مطرح شده پاسخ می دهند.

بررسی ایده؛ که در آن ایده ها و تحقیقات جدید و جالب مطرح و  مورد بحث قرار می گیرد.

روشنگری؛ که در هر شماره به موضوع خاصی اختصاص داده می شود و چندین مقاله مطرح و مرتبط در این بخش قرار می گیرد.

ایده شگفت؛ که در آن یک نظریه جدید و کاربردی(که عمدتا از طرف اشخاص صاحب نظر مطرح می شوند) پرداخته می شود، معمولا عنوان و طرح جلد و یادداشت سردبیر متناسب با این مقاله انتخاب می شود.

تعدادی مقاله و نظریه جدید تحت عناوین مختلف و متنوع

 مطالعه موردی؛ که در آن مدیر ارشد یک سازمان،که توانسته است بر چالشی فائق آید یا موفقیت بزرگی را کسب نماید، شرح دقیق آن داستان را مطرح می نماید.

جهان؛ در این بخش یک یا چند مقاله مرتبط با مباحث جهانی سازی و رقابت جهانی مطرح می شود.

مقدمه:

یادداشت سردبیر: چه کسی می تواند به کوتاه نگری اکتفا کند؟

جهان جای بهتری می شد اگر کسب و کارها به جای فکر کردن به نتایج کوتاه مدت، بر نتایج بلندمدت متمرکز می شدند. با این حال، تغییر رفتار آنها تقریبا غیرممکن به نظر می رسد. سیستم های انگیزشی در بسیاری شرکت ها در این راستا تلاش هایی انجام داده اند.
دومینیک بارتون، مدیرعامل شرکت «مک کینزی و شرکاء»، در مقاله خود در سال 2011، رهبران کسب و کارها را مخاطب قرار داد تا سیستم سرمایه گذاری را با اقدام علیه «ستم کوتاه نگری» اصلاح کنند. او شرکت هایی مثل یونیلور و فورد را تحسین کرد؛ شرکت هایی که اکنون توجه کمتری به سهامداران کوتاه مدتشان نشان می دهند. ایده های بارتون تازه نبودند، اما چون برخاسته از سوی رهبر مک کینزی بودند، بخش عمده ای از فعالیت های مؤثر در کسب و کار را به بحث اضافه کردند.

علیرغم رواج این تفکر، ممکن است در واقعیت شرایط بدتر شود. به همین دلیل بارتون، در شماره این ماه، موضوع را با ضرورتی جدید در مقاله ای با همکاری مارک وایزمن، مدیرعامل Canada PensionPlan Investment Board مجددا بررسی می کند. عنوان این مقاله «تمرکز سرمایه بر بلند مدت» است.
نویسندگان این مقاله تصدیق می کنند که انتظار از مدیران اجرایی اغلب شرکت ها برای توجه نکردن به فشار کوتاه مدت از بازارهای مالی، واقع گرایانه نیست.آنها بحث می کنند که بهترین راه برای اعمال تغییری معنادار، استفاده از صندوق بازنشستگی، صندوق های سرمایه گذاری مشترک، و سایر سرمایه گذارهای بزرگ است: اگر هدف سرمایه گذارانی که استراتژی اتخاذ می کنند، به حداکثر رساندن نتایج بلندمدت باشد، احتمالا دیگر مهره های کلیدی نیز – مدیران دارایی، هیأت مدیره، و مدیران اجرایی شرکت – بر آن اساس عمل خواهند کرد.
طبق نوشته بارتون و وایزمن، بهترین نقطه برای آغاز تبدیل این بحث از ایده به عمل، افرادی هستند که انرژی لازم برای نظام سرمایه گذاری را فراهم می کنند، یعنی بزرگترین صاحبان دارایی دنیا.

محتوا:

13 – رفتار مصرف کننده – آنچه بازاریابان درباره ارزیابی های آنلاین به درستی درک نمی کنند. مدیران باید آنچه را که واقعا منجر به تصمیم خرید می شود، تحلیل کنند و استراتژی هایشان را بر آن اساس تنظیم کنند.‏

18 – از تحقیق خوددفاع کنید؛ برای افزایش تولید ثروت، اجازه دهید کارمندان بیشتری دور کاری کنند. تحقیقی که نشان می دهد آنها خوشحال تر و کاراتر خواهند بود.

20 – بیانیه چشم انداز؛ رده بندی نوآوری – دسته بندی 36 مورد از موثرترین مهارت های طراحی

24 – حقیقتی درباره سن رو به افزایش جمعیت

27 – چگونه انجامش دادم؛ آنچه مديرعاملسودا استریم در تبديل يک تبليغ توقيف شده در جام سوپر بول به يک ابزار طلايي بازاريابي انجام داد.

32 – تمرکز سرمایه ها بر بلندمدت؛ سرمایه گذاران بزرگ ملزم هستند به طاعون «دید کوتاه مدت» پایان دهند.

41 – فرهنگ کمک رسانی در شرکت IDEO؛ با تبدیل همیاری مشترک به یک هنجار رفتاری، شرکت طراحی خلاقیت خود را شکوفا ساخته است.

51 – استراتژی (مدیریت) استعداد که معادلات بازی را تغییر می دهد؛ موثرترین سیاست های سازمان در قبال کارکنان– مانند آنچه که در شرکت بلک راک وجود دارد باعث پیشبرد استراتژی، برطرف شدن دغدغه ها در سرتاسر سازمان و ایجاد ارزش می شود.

59 – چگونه نت فلیکس روابط انسانی راباز آفرینی کرد؛ اعتماد به افراد، و نه سیاست ها. ارزش گذاشتن به صداقت و کنار گذاشتنراهکارهای پذیرفته شده.

66 – رقابت؛ دروغ بزرگ برنامه ریزی استراتژیک؛ یک برنامه ریزیدقیق می تواند آرامش بخش باشد، اما یک استراتژینیست.

74 – الگوهاي جديدنوآوري؛ چگونگي استفاده از داده ها براي رشد.

84 – از طوفان هاي بزرگ تا آتش سوزي هاي کارخانه؛ مديريتاختلالات پيش بيني نشده ي زنجيره ي تأمين.

93 – مدیریت ریسک؛ قوانين جديد جهاني سازي – زمانيکه کشورها در حال تجديد نظر در اولويت هايشان هستند، شرکت هاي چند مليتي بايدبيشتر مراقب باشند!

98 – مديريت بر خود؛ رهنمودها را در انتقادهاپيدا کنيد. 6 گام که مي تواند به بهره بردن از بازخوردهاي دريافتي منجر شود.

102 – مطالعه موردي؛ آيا يک فرهنگ سازماني قوي ميتواند خيلي قوي باشد؟! رهبران شرکت هاي خدمات IT (فناوري اطلاعات) به اين ميانديشند که آيا جو خانوادگي در شرکت شان، باعث جذب و شکوفايي استعدادها مي شود ويا آن را تضعيف مي کند.

108 – ترکيب؛ کتاب هاي جديد در مورد خودترويجي، رهبري انديشه و اعتماد به نفس

برای دریافت آخرین مطالب بلاگ و اخبار حسابداری محک در خبرنامه ما عضو شوید

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

محمد باقریان
محمد باقریان
باقریان هستم از سال 1386 در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت خودم را با مدیریت چند وب سایت آموزشی شروع کردم، اکنون به صورت تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم ، اوقات فراغتم را بیشتر با ورزش و مطالعه سپری می‌کنم.
مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه این مقاله: 6 دقیقه اینترنت یکی از بزرگترین انقلاب‌های دنیای امروز است که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی، کار و تجارت انسان‌ها داشته است. امروزه بسیاری از افراد از اینترنت برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند و این روند رو به افزایش

اطلاعات بیشتر
لیست مواد غذایی سوپرمارکت

لیست مواد غذایی سوپرمارکت

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه لیست مواد غذایی سوپرمارکت یکی از موضوعات مهم در حوزه تغذیه است؛ این لیست به افراد کمک می‌کند تا با دقت بهتری مواد غذایی خود را انتخاب کنند. لیست مواد غذایی سوپرمارکت، علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مرتبط با نوع

اطلاعات بیشتر
بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

بخش بندی بازار (Market Segmentation) چیست؟ انواع، مزایا و مراحل

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه بخش بندی بازار یا همان تقسیم بندی بازار (Market Segmentation) یکی از فعالیت‌های حیاتی در بازاریابی است که به تأثیرگذاری بیشتر کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند. با بخش بندی بازار، می‌توانید مشتریان هدف را دسته‌بندی کنید و استراتژی‌های فروش، بازاریابی و

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

جستجو

مشاهده رایگان دمو نرم افزارحسابداری