تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی سوپرمارکت

نوشته شده توسط تیم تولید محتوا محک
زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه

خرید وسایل سوپرمارکت یکی از اقدامات اساسی برای راه‌اندازی فروشگاه مواد غذایی به شمار می‌رود که بدون آن، فرآیند کار تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد. این نوع از کسب‌و‌کار معمولا سریع و پرسود است به شرط آن که مواردی مانند موقعیت مکانی، تامین تجهیزات و … در آن مورد توجه قرار گیرد. سوپرمارکت‌ها تامین‌کننده نیاز روزانه همه افراد هستند؛ از مواد غذایی گرفته تا مواد تمیزکننده و وسایل آشپزخانه که تقریبا همیشه به آن‌ها نیاز داریم؛ بنابراین راه‌اندازی آن‌ها، سرمایه‌گذاری زیان‌آوری نخواهد بود. مهمترین کاری که باید انجام دهید، خرید تجهیزات و لوازم ضروری فروشگاه مواد غذایی قبل از اجرا است.

فهرست مطالب

برای آسان‌تر کردن فرآیند خرید وسایل سوپر مارکت، علاوه بر اجناسی داخل مغازه به چندین قطعه برای انبار کردن، فروش و نگهداری مواد غذایی نیاز دارید. شما می‌توانید با توجه به بودجه خود تصمیم به خرید تجهیزات مورد استفاده فروشگاه بگیرید. در این مقاله از نرم افزار حسابداری محک لیست اصلی تجهیزات سوپرمارکت را برای شما آماده کرده‌ایم تا برای تجهیز مغازه خود دچار سردرگمی نشوید.

لیست خرید وسایل سوپر مارکت
لیست خرید وسایل سوپر مارکت

لیست خرید وسایل سوپرمارکت

به طور کلی کسب‌وکار‌های خواربارفروشی به طیف وسیعی از تجهیزات علاوه بر مواد غذایی نیاز دارند تا بتوانند کارآمدی خود را حفظ کنند و تجربه خرید عالی را برای مصرف‌کنندگان فراهم آورند. صرف نظر از اندازه یا مکان سوپر مارکتی که تصمیم به راه‌اندازی آن دارید، خرید 4 دسته از لوازم برای شروع کار شما ضروری است که در این بخش به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

تجهیزات برودتی

تجهیزات برودتی یا همان یخچال‌ها مهم‌ترین بخش یک سوپرمارکت هستند و به همین دلیل در هنگام خرید وسایل سوپر مارکت باید مورد توجه قرار گیرند. یک مغازه مواد غذایی انبوهی از خوراکی‌های فاسد شدنی را در خود جای می‌دهد که برای ذخیره و نگهداری این محصولات به تجهیزات سردخانه‌ای نیاز است. انواع مختلف سیستم‌های تبرید سوپرمارکت در زیر فهرست شده است.

  • یخچال‌های متحرک: این سیستم‌ها تجهیزات مفید فروشگاه مواد غذایی با ظرفیت بالا هستند که به شما امکان می‌دهند مقدار زیادی غذا را در دمای ایمن نگه دارید و آن‌ها را با چیدمان مرتب در معرض دید قرار دهید تا مشتریان بتوانند به راحتی مواد غذایی را که به دنبال آن هستند، پیدا کنند. یخچال‌های متحرک در اندازه‌های مختلف موجود هستند. نکته جالب در مورد این نوع از یخچال‌ها این است که کارکنان سوپرمارکت می‌توانند وسایل را از قسمت عقب، داخل آن بچینند که باعث مزاحمت مشتریان نشود.
  • خنک‌کننده و فریزر ویترینی با درب شیشه‌ای: یخچال‌های درب شیشه‌ای برای نگهداری محصولاتی مانند آب یا نوشابه ضروری هستند و به همین دلیل در لیست خرید وسایل سوپرمارکت قرار می‌گیرند. فریزر یک قطعه ضروری از تجهیزات فروشگاه مواد غذایی با مقدار زیادی مواد غذایی منجمد است. با استفاده از این فناوری‌‌ها، مشتریان می‌‌توانند بدون نیاز به باز نگه‌داشتن درب یا افزایش دمای اتاق، به وضوح ببینند که چه چیزی در داخل هر فریزر یا یخچال وجود دارد.
  • کولر‌ها و فریزر‌های هوای آزاد: این وسایل را می‌توان در بخش‌های مختلف فروشگاه‌های مواد غذایی یافت. این نوع خنک‌کننده‌ها معمولا در ‌هایپر‌مارکت‌ها به چشم می‌خورند. بدون درب بودن فریزر‌های هوای آزاد به مشتریان این امکان را می‌دهد که به راحتی آنچه را که می‌خواهند بردارند. فریزر‌های فضای باز، عمدتا برای مواد غذایی منجمد مانند ماهی و گوشت و خنک‌کننده‌های هوای آزاد برای نوشیدنی‌ها، ساندویچ‌های سرد و لبنیات استفاده می‌شوند.

قفسه‌بندی سوپرمارکت

در خرید تجهیزات سوپرمارکت، قفسه‌‌‌ها از مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز فروشگاه‌‌های مواد غذایی برای نمایش و نگهداری محصولات به شمار می‌روند. می‌توانید با قفسه‌ها چیدمان فروشگاه را بهبود ببخشید و محیطی جذاب ایجاد کنید. انواع مختلف محصولات نیاز به قفسه‌های متفاوتی دارند که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • قفسه‌بندی خرده فروشی: برای دسترسی آسان و شکل‌دهی بهتر محصولات، موضوع قفسه‌بندی و چینش آنها اهمیت زیادی دارد. قفسه‌های خرده‌فروشی فضای چیدمان منظمی را ایجاد می‌کنند که برای یک فروشگاه مواد غذایی حیاتی است. انواع قفسه‌ها مانند واحد‌های دیواری، دو طرفه، قفسه‌های نان و قفسه‌های کوچک برای بخش‌های مختلف فروشگاه‌های مواد غذایی مناسب هستند.
  • قفسه‌های ذخیره‌سازی مواد اضافی: برای انبار کردن و نگهداری محصولات اضافی به یک فضای مجزا برای ذخیره‌سازی و سازماندهی نیاز دارید. قفسه‌بندی سیمی، نگهدارنده‌های پالت و قفسه‌‌های بندکشی در تمام بخش‌‌های فروشگاه بسیار مورد نیاز است.
  • قفسه‌‌های یخچال اضافی: در قسمت‌هایی از فروشگاه که یخچال قرار دارد، نیازمند قفسه‌های اضافی برای انبار محصولات هستیم. در این حالت مهم است که به رطوبت اطراف قفسه توجه کرد. برای جلوگیری از این امر، باید از تجهیزات ذخیره‌سازی که به طور خاص برای تبرید ساخته شده‌اند، استفاده کنید.

انواع سبد و چرخ دستی

یکی از مهمترین ارکان مورد توجه در راه‌اندازی سوپرمارکت، موضوع حمل‌و‌نقل است. این مسئله هم برای مشتریان و هم برای کارکنانی که دائم در حال تخلیه بار و چیدمان محصولات در قفسه‌ها هستند، مهم است. انواع سبد و چرخ‌های دستی باید برای این نیاز در فروشگاه‌ها وجود داشته باشند؛ بنابراین باید در زمان خرید وسایل سوپر مارکت به این تجهیزات توجه کنید.

  • سبد خرید: اطمینان حاصل کنید که مشتریان یک تجربه خرید لذت‌بخش در فروشگاه مواد غذایی شما دارند و راه را برای آن‌ها با سبد‌های خرید هموار می‌کنند. چرخ‌دستی‌ها و سبد‌های بادوام و قابل استفاده به راحتی به مشتریان امکان می‌دهد آنچه را که نیاز دارند انتخاب کرده و وقت زیادی را بدون خستگی، صرف گشتن در فروشگاه کنند.
  • چرخ دستی‌های مخصوص حمل بار: کارکنان فروشگاه‌های مواد غذایی می‌توانند از چرخ‌های دستی که برای تخلیه کامیون‌ها، انبار کردن قفسه‌ها و حذف اقلام تاریخ مصرف گذشته یا فاسد استفاده شوند، سود ببرند. این چرخ‌ها با قابلیت حمل آسان به پرسنل امکان می‌‌دهند که همزمان تعداد زیادی از موارد را به طور ایمن مدیریت کنند و کارایی را به حداکثر برسانند. این لوازم همچنین درجه بالایی از ایمنی را برای کارکنان ایجاد می‌کند و باید جزئی از لیست خرید وسایل سوپرمارکت قرار گیرند.
  • چرخ‌دستی خرید: علاوه بر چرخ‌های دستی مخصوص حمل بار، چرخ‌‌های خرید کوچک‌تر برای بهبود تجربه خرید مشتریان و تضمین ایمنی آن‌ها ضروری هستند. این چرخ‌ها باید به راحتی در دسترس باشند و نزدیک ورودی سوپرمارکت نیز قرار گیرند. البته در سوپر مارکت‌های کوچک که فضای کافی برای چرخ‌های خرید وجود ندارد، استفاده از سبد‌ها می‌تواند نیاز مشتریان را برآورده کند.
سایر تجیهزات سوپر مارکت
سایر تجیهزات سوپر مارکت

سایر تجهیزات سوپرمارکت

علاوه بر دسته‌بندی‌های عنوان شده در بالا، تجهیزات دیگری نیز در لیست خرید وسایل سوپرمارکت قرار می‌گیرند که در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • بسته‌بندی مواد غذایی و محصولات: یک ابزار مناسب برای بسته‌بندی در بخش اغذیه فروشی، فروشگاه غذا‌های آماده، بخش نانوایی و صندوق فروش از دیگر لوازم مورد نیاز است. برای سرو تمام غذا‌های پخته و آماده یا اقلام بسته‌بندی شده به پک‌های مختلفی نیاز دارید.
  • لوازم صندوقدار: برای تجهیز بخش فروش، به یک صندوق پول، ماشین حساب و یا سیستم‌های کامپیوتری نیاز خواهید داشت. برای کاربری بهتر، می‌توانید از یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی مناسب کمک بگیرید؛ بنابراین فراموش نکنید که در خرید وسایل سوپرمارکت، تجهیزات مورد نیاز صندوقدار را بگنجانید.
  • وسایل یکبار مصرف و ضدعفونی کننده: برای سرو صحیح مواد غذایی فله یا انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم به وسایل یکبار مصرف مانند سینی غذا، فنجان و ظروف نیاز دارید. ایجاد محیطی بهداشتی با استفاده از دستکش یکبار مصرف، توری مو، مواد شیمیایی ضدعفونی کننده و … ضروری است.
  • ترازو‌های تجاری: ترازو محاسبه‌کننده قیمت یکی از تجهیزات ضروری سوپرمارکت‌ها است که محصولات اغذیه‌فروشی را به طور دقیق وزن می‌‌کند.
  • تجهیزات دوربین: دوربین‌های مدار بسته از تجهیزات ضروری برای سوپرمارکت‌ها هستند. مجهز بودن به تجهیزات ویدئویی علاوه بر اینکه به ما کمک می‌کند تا اقلام گمشده را به موقع پیدا کنیم، محیط خرید امن‌تری را برای مشتریان فراهم می‌کند.

لیست وسایل سوپرمارکت

برای آنکه دسترسی راحت‌تری به لیست خرید وسایل سوپرمارکت داشته باشید، در این قسمت تمام تجهیزات مورد نیاز را به صورت لیست‌ آورد‌ه‌ایم. بسته به فضا و سرمایه مورد نظر خود می‌توانید همه یا بخشی از تجهیزات را تهیه کنید.

  • تجهیزات طبقه فروش: تابلو‌های راهنما، تابلو‌های تخفیف و بنر‌های بازاریابی
  • کانتر و تجهیزات پشتیبانی
  • تجهیزات تبرید: یخچال‌های درب شیشه‌ای برای نمایش نوشیدنی‌های سرد و کالا‌های فاسد شدنی
  • ماشین حساب، اسکنر‌های RFID، دستگاه‌های دستی
  • کامپیوتر، دستگاه پوز
  • دوربین‌های امنیتی برای نظارت
  • چرخ دستی و کیف خرید
  • ویترین تجاری و قفسه‌ها
  • بگ برای محصولات خاص یا انحصاری
  • تجهیزات تهیه نوشیدنی یا غذا‌های فوری: سماور بزرگ، قهوه ساز، مایکروفر
  • سطل زباله و صندلی راحت برای کارکنان
  • آینه در اندازه‌های مختلف برای فروشگاه
  • لوازم با کیفیت و قفسه‌های ذخیره‌سازی
بستن سال مالی در نرم افزار محک
بستن سال مالی در نرم افزار محک

طراحی سوپرمارکت

در تمامی تجارت‌ها ظاهر و طراحی می‌تواند بر درک صحیح مشتری از محصولات اثر بگذارد و بر نحوه تصمیم مشتری در انتخاب محصولات کمک کند. از کمد‌ها و قفسه‌‌ها گرفته تا رنگ‌‌های مورد استفاده در فروشگاه، همگی تغییراتی را در درک و عادات خرید مشتری ایجاد می‌‌کنند. فضایی که به خوبی طراحی شده باشد، پایه محکمی برای موفقیت دارد. بنابراین علاوه بر همه تجهیزاتی که به آن‌ها اشاره شد، خرید وسایل سوپرمارکت با طراحی زیبا و چیدمان صحیح نیز بسیار مهم است.

لیست اجناس پرفروش سوپر مارکت
لیست اجناس پرفروش سوپر مارکت

لیست اجناس پرفروش سوپرمارکت

بعد از آن که خرید وسایل سوپرمارکت به اتمام رسید، نوبت به پر کردن قفسه و یخچال‌های فروشگاه می‌رسد. در اینجا لیستی از مهمترین اقلام مورد نیاز را تهیه کردیم که می‌تواند در خرید اقلام مورد نظر به شما کمک کند.

  • محصولات گوشتی: شامل سوسیس، کالباس، گوشت‌های تازه و منجمد، مرغ و …
  • غلات و نان: انواع آرد مثل آرد برنج، ذرت گندم و…، ماکارونی، برنج، انواع نان، غلات صبحانه
  • روغن و چربی: روغن مایع، روغن جامد، کره و….
  • لبنیات و تخم مرغ: شیر، پنیر، ماست، انواع شیر طعم دار، تخم مرغ و…
  • انواع کنسرو: غذا‌های آماده، تن ماهی، رب، کمپوت‌ها و…
  • چاشنی و ادویه‌ها: نمک، فلفل، دارچین، زعفران، زیره و…
  • خوار‌و‌بار: عسل، سرکه، شکر، قند و…
  • نوشیدنی‌ها: نوشابه، ماء الشعیر، نوشیدنی‌های انرژی زا، قهوه، چای و…
  • تنقلات: چیپس، پفک، لواشک، بستنی و…
  • لوازم بهداشتی: انواع شوینده‌های سطوح، لباس، ظروف، بدن و…

جمع‌بندی

به عنوان مدیر یک سوپرمارکت، باید تجهیزات راه‌اندازی یک فروشگاه مواد غذایی موفق مانند خدمات سریع، ظرفیت ذخیره‌سازی مناسب، تنوع انتخاب، محصول با کیفیت بالا، طراحی جذاب و مرتب را برآورده کنید. تجهیزات مناسب فروشگاه مواد غذایی همه این نیاز‌ها را فراهم می‌کند. برای اینکه بدانید چگونه کسب و کار خود را شروع کنید و از کدام تجهیزات فروشگاه مواد غذایی باید در این مقاله لیستی دقیق و مرتب از تجهیزات را در اختیار شما قرار دادیم. خرید وسایل سوپرمارکت و استفاده از تجهیزات فروشگاهی قابل اعتماد به شما کمک می‌کند تا کسب و کار خود را ایجاد کنید. نرم‌افزار حسابداری محک می‌تواند یکی از تجهیزات مهم سوپر مارکت شما باشد که با استفاده از آن می‌توانید سوپر مارکت خود را مدیریت کنید و خدماتی به روز را به مشتریان خود ارائه دهید.

برای دریافت جدید ترین مقالات، ایمیل خود را وارد کنید:

با نشر این محتوا، جامعه وبلاگ محک را گسترش دهید

Picture of تیم تولید محتوا محک
تیم تولید محتوا محک
افزایش فروش مغازه موبایل فروشی

افزایش فروش مغازه موبایل فروشی | راهنمای جامع و کاربردی

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه هر یک از این کسب‌وکارها، به دنبال راه‌هایی برای افزایش فروش مغازه موبایل فروشی هستند؛ همچنین،با افزایش برندهای تولیدکننده گوشی و گسترش تقاضا برای لوازم جانبی، فروشگاه‌های موبایل‌فروشی متنوعی در سرتاسر کشور ایجاد شده‌اند؛ بدین منظور، در این مقاله از

اطلاعات بیشتر
آشنایی با شرکت‌های معتمد مالیاتی

آشنایی با شرکت‌های معتمد مالیاتی و مزایای استفاده از آن‌ها

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه در پی تغییرات اخیر در شیوه ارسال صورت‌حساب‌ها به سامانه مودیان مالیاتی، کسب‌وکارها ملزم به ارسال الکترونیکی اطلاعات مالی خود هستند. این فرایند به دو روش مستقیم و غیرمستقیم انجام می‌شود. در روش مستقیم، مودیان شخصاً مسئولیت ارسال اطلاعات را

اطلاعات بیشتر
سنوات چیست؟

صفر تا 100 سنوات؛ حق رسمی کارمندان و کارگران در قانون کار

زمان مطالعه این مقاله: 5 دقیقه سنوات یکی از مزایای در نظر گرفته شده توسط وزارت کار است. تمامی کارفرماها وظیفه دارند سنوات را در حقوق و دستمزد کارمند و کارگر خود لحاظ کنند. به احتمال زیاد کلماتی مانند حق سنوات یا پایه سنوات را در

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Search

مشاهده رایگان دمو نرم افزار حسابداری